Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Ä°NCÄ° ARAL’IN ‘’ÖLÃœ ERKEK KUÅžLAR’’ ROMANININ TAHLÄ°L VE TANITIMI

Tanıtım ve Biçim ÖzelliÄŸi Ä°lk baskısı Özgür Yayınları tarafından 1991 yılında yapılan ‘’Ölü Erkek KuÅŸlar’’ isimli romanını yazar, son derece otobiyografik unsurlar etrafında ÅŸekillendirerek kaleme alır. Romanda Suna isimli karakterin yaÅŸadığı kiÅŸilik bölünmesi üzerinden yazar, ataerkil bir toplumda yaÅŸayan kadınların üzerindeki baskının sonuçlarının nelere yol açtığının altını çizer. Yazar, romanın sonunda yer alan ‘’Kaynakça Yerine’’ isimli bölümde söz konusu bu romanını daha önce kaleme aldığı bir öyküsünden yola çıkarak kurguladığını dile getirir. Yazar, bu hususta şöyle der:  ‘’Bu romanı tasarlarken Sevginin EÅŸsiz Kışı isimli öykü kitabımdaki ‘Fırtına KuÅŸu’ öyküsünden yola çıktım ve roman boyunca o öyküde geçen bazı cümle ve diyalogları kullanmakta herhangi bir sakınca görmedim." Yazarın çerçeve hikâye tekniÄŸi ile kaleme aldığı ve mektup tekniÄŸini de kullandığı söz konusu romanının Everest Yayınları tarafından 2023 yılında yapılan ikinci baskısına göre romanın biçi
En son yayınlar

ADALET AÄžAOÄžLU’NUN SINIRLARDA ADLI OYUNUNDA SEMBOLÄ°ST TÄ°YATRO Ä°ZLEKLERÄ° ÃœZERÄ°NE

Bir oyun metninde aslolan unsurun o oyunu kuran düşünce ve kurucu düşünce dolayısıyla ortaya çıkan yaratının salt kendisi olduÄŸu görüşünü savunan AÄŸaoÄŸlu (1929-2020), dönemin yönetmen merkezli bakış açısına karşı yazar merkezli bakış açısını savunur. Yazarlık kariyerinin ilk dönemlerinde oyun yazarlığına sıcak bakmayan AÄŸaoÄŸlu, Sevim Uzgören ve Refik Ahmet Sevengil (1903-1970)’in teÅŸvikiyle oyun yazarlığına atılır. Kaleme aldığı ilk oyun metni bir çocuk oyunu olan AÄŸaoÄŸlu, özellikle Fransa’da yazarlık üzerine aldığı eÄŸitimler ve edindiÄŸi deneyimler sonucunda giderek yaÅŸadığı toplumun biroyunlarer anlatısına dönüşen, sosyal yapıdaki olumsuzlukları izleyicisine aktaran  kaleme alır.  AÄŸaoÄŸlu, döneminin siyasi iktidarının peÅŸinde olduÄŸu ve bunun sonuncunda ürettiÄŸi her türlü eserine sansür uygulanmış bir kalemdir. Bu açıdan AÄŸaoÄŸlu’nun Sınırlarda adlı oyununun da bu sansür kıskacından yakasını kurtardığı söylenemez. AÄŸaoÄŸlu, 1969’ta TRT’de sunduÄŸu kültür programında ‘’Sartre Küba’yı An